Börjar ordna upp sig?!

Nu är både jobbet och fotbollen igång.

Har tyvärr inte kunnat fokusera så mycket på dessa två delar då magen och min hälsa krånglar lite =( Men allt som har varit orosmoment har ordnat upp sig. Arbetet på Malmö Högskola är fixat och godkänt, examensbeviset är snart på väg och det fasta jobbet är snart underskrivet och klart! Jobbet är planerat och strukturerat och det är bara 5 veckor till det är lov. Därefter är mina elever borta på praktik i 5 veckor och sen är det påsklov. Därefter är det typ 2-3 veckor innan beräknat datum för Lillan att titta ut. Helt ofattbart! Börjar alltså snart räkna ner dagar ;)

Idag är jag i Vecka 26, 105 dagar kvar, alltså snart under 100!
Eftersom jag inte mått så bra så har jag varit lite orolig för Lillan, hur hon har det och om hon växer som hon ska. Fick komma in på ett extra ultraljud hos specialmödravården igår. De mätte och titta på Lillan och allt såg bara bra ut. Hon växte och frodades där inne =) Fick även se ett 3d foto på hennes ansikte, hon hade dock både händerna för ansiktet hela tiden så fick inte se hela ansiktet. Men fy tusan va coolt det var! Så häftigt att få se henne, se att det verkligen är en liten söt bebis som ligger i min mage och sprattlar. Längtar tills det är dags, men tycker det är ganska lagom med 3 månaders väntan, så hon får ta o ligga kvar i magen. Tycker dock att magen kan växa till sig så hon får ordentligt med plats, just nu känns det som hon ligger o trycker på allt möjligt. När hon rör på sig ordentligt så blir jag hemskt snurrig, så snurrig att jag trillade ihop i fredags. Men allt ska vara bra så det är bara att lägga sig ner när man känner att de börjar snurra.

Som sagt är fotbollen också igång, känns väldigt konstigt att sitta bredvid och veta att man inte kommer spela på ett bra tag framöver. Satt i dagarna och planerade in matchdagar och såg verkligen fram emot dessa matcher. Kommer bli många intressanta, jämna och tuffa matcher i år. Innan när man inte varit från start i något lag så fanns där alltid en känsla om att man hoppades lite på att det inte skulle gå bra, att de skulle göra en dålig match så de saknade en och att man kände sig behövd. Denna känsla existerar inte längre! Vill att alla ska göra fantastiska matcher där vi krossar motståndet så som vi gjort i år! Givetvis är det inget vi kan förvänta oss, att vi ska krossa alla motståndare, men fy tusan vad varje lag ska få kämpa för sina poäng. Våra tjejer ska vara så förbereda som de bara kan vara. Ser fram emot detta år med förväntan, nervösitet och glädje. På lördag tar vi första steget när vi möter Sjöbo i vår första träningsmatch! Det kommer bli en tuff start, en väldigt tuff start! men vi måste tänka på att detta är första steget på en lågn väg, det är i April vi ska vara som bäst, allt innan är bara förberedelse!

Nu tillbaks till jobb!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0