Redan inne i 2012

Då har det både hunnit varit Jul o Nyår och vi har gått in i 2012. Efter en skön avslutning i skolan hade jag några dagar hemma för att få ordning på en del. Alla julklappar blev färdiga och den 23 åkte vi hem till Bara.

Julen var riktigt mysig och vi fick många fina julklappar. De vi redan har fått anvädning för är vår nya bakmaskin, antifry och fondueset. Alla tre sakerna är guld väat. Bakmaskinen fungerar så att man bara lägger i ingredienser och sen trycker på en knapp, tre timmar senare har jag ett nybakat glutenfritt bröd, Underbart!



 


Den nyttiga "Fritösen" och fomduesetet använde vi på Nyår. Tyvärr har jag varit kass i magen sen jag skrev sist, så för mig har det endast blivit rostat ljust bröd med smör och lite kokt mat. Senaste veckan har jag knappt lämnat huset, bara parkerar mig i soffan för att bli frisk. Magen har varit fullstädigt kaos och jag är rädd att det ska sluta som det gjorde för ett år sedan, sjukhus i 2 veckor för att sedan bli sjukskriven i egentligen 4 veckor. Denna gången oroar jag mig mest för vårt nya lilla liv som är i magen. Men efter ett 10 tal telefonsamtal har jag blivit lite lugnare. Det ska inte vara någon fara för barnet. Barnet är smart och får i sig den näring den ska, det är bara jag själv som får lida. Vägde mig för cirka en vecka sedan och då var jag uppe i 69,4 men imorse när jag gick in i vecka 24 vägde jag bara 68 igen.
¨



Vecka 24

Vågen visar nu 68 kg
Mått under navel 89 cm
Mått i midja 79 cm 

Även om måtten och vågen inte visar så mycket än så känner jag mig större. Nu är klockan bara 8 på morgonen, ju längre dagen blir ju större blir magen. Känner många sparkar och rörelser och Patrick känner samma sak nästan varje dag =) Har slutat må illa på morgonen och innan magen börja krångla så kända jag mig piggare. Och som ni ser under i tabellen så börjar jag närma mig 100 dagar kvar till BF. Sen tycker jag det känns helt sanslöst att vår lilla bebis redan ska vara 30 cm, var tusan gömmer hon sig =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0